20 Mayıs 2011

Lars Von Trier Cannes Film Festivalinden Uzaklaştırıldı



Son filmi Melancholia'nın premier'inin ardından yapılan uluslararası bir basın toplantısında, " Hitler'i anlıyorum. 2. dünya savaşında yaptıklarını benimsemiyorum ama onu iyi anlıyorum. Yahudilere karşı değilim. Yahudileri seviyorum ama çok değil. Çünkü İsrail tam bir dert." şeklinde bir açıklama yapıp, ardından işi şakaya vurarak "Şimdi ben bunu nasıl toparlayacağım?" diyen Lars Von Trier, festival yönetimi tarafından festivalden uzaklaştırıldı. Kendisi gönderilmiş olsa da filmi halen festivalde yarışmaya devam ediyor. Bu açıklaması jürinin kararını etkiler mi bilemiyorum, ancak bir anlık boşluğa düşüp, gerçek düşüncelerini, kontrol edilemeyen bir samimiyetle açıkladığını sanıyorum. Yazının devamında Danimarkalı yönetmenin yaptığı bu açıklamayı, eklediğim videodan izleyebilirsin.



Yaptığı bu konuşmaya gelen olumsuz tepkilerin ardından özür dileyen Danimarkalı yönetmen, festivalden uzaklaştırılmasını engelleyemedi. İngilizcesi olanlar aşağıya eklediğim videoda Lars Von Trier'in bu açıklamasını izleyebilir. İzlerken ingilizcesi olanların ve olmayanların beraber farkedeceği bazı noktalar da var, ki onlar şunlardır: İlk olarak Trier'in belli bir noktadan sonra, kendine geldiği ve tam olarak ne söylediğinin farkına varmasıyla yaşadığı pişmanlığı yüzünden okuyabilirsin. Hemen ardından, yönetmenin yanında oturan Kristen Dunst'ın yavaş yavaş rahatsız olmaya başladığını ve sonunda "Aman Tanrım, sen ne diyorsun?" tarzında bir tepki verdiğini farkedeceksin. İlginç...

0 yorum:

Yorum Gönder

Sende düşünceni paylaşmak ister misin?