25 Haziran 2011

Insidious (2011)


Beğenemedim ben bu filmi. Başlarda “Klasik korku sinemasına gönderme yapan güzel bir film izleyeceğim sanırım.” Diye düşünsem de, izledikçe son derece bayat korku filmi klişeleri ve başarısız sekanslarla karşılaştım. Her ne kadar parapsikoloji ve paranormal varlıkların benim üzerimde korku anlamında bir etkisi olmasa da, Paranormal Activity’yi izlerken korktuğumu hatırlıyorum. Bu filmde ise sırf meraktan, nasıl kotarabilirler diye sonuna kadar sabrettim.



Ayrıca Paranormal Activity filmlerinin yönetmeni Oren Peli’nin yapımcılar arasında olmasının da filme hiçbir katkısı olmamış. Filmin senaristliğini de yapan Leigh Whannel hikayeye belli belirsiz bir komedi katmak amacıyla sokuşturduğu iki anlamsız karakterden birini de canlandırıyor.

Şöyle internetteki yorumlara bir bakınca filmden memnun kalanların sadece bu astral seyahat ve parapsikolojik mevzularla ilgilenen kesim olduğunu fark ettim ayrıca. (Bazıları yorumlarda kendilerinin de başına böyle şeyler geldiğini dahi söylemiş.)

İtiraf edeyim, film başlarında biraz da olsa merak uyandırıp,” Acaba değişik tarzlar harmanlanıp ortaya yeni bir şey mi çıkarılmış?” sorusunu aklıma getirse de, sonlara yaklaştıkça (özellikle son yarım saat) bi numarasının olmadığını anlayıp, son derece sıkıcı dakikalar geçirdim. Bence izlemeyin yüz bulupta benzerlerini çekmesinler.




0 yorum:

Yorum Gönder

Sende düşünceni paylaşmak ister misin?